Sunday, November 15, 2009

Kerunsingan melanda..

Hari ni da 3 ari aku dok saje..
Dan sejak dtg ke shah alam balik slps aku bercuti pada 12/11 fikiran dan jiwa aku kembali berkecamok...
Pelbagai maslh dtng merundum..
Tpi aku anggap ni ujian dlm meneroskn kehidupan di muka bumi ni..
Mlm td aku lpak bersama kengkawan dan dlm bersembang kosong 2 ader jugak quote yg menarek keluar dr mulot kawanku antarenye:....
"wang bkn segalenye,tp segalenye memerlukn wang"
"kite jgn berkire tp kire2 kne ader"
Jd akal aku yg kurg rasional ini cube mentafsirknnye quote2 yg chantek ni..
WANG?????
1 keperluan dlm hidop nie..
Da brape ari da aku rungsing memikirkn keadaan aku ni..
Ekonomi yg da semakin goyah..
Keje part time takde lg..
So skang runsing memikirkn situasi ini..
Ikot hati nk je blik hometown tp ape kn daye aku ade tanggongjawab yg perlu dijunjung dan diselesaikn..
Inilah ajaran yg telah diterapkn sepnjg aku belajar..
Cube utk tidak lari dr tanggongjawab dan ambil ia..
Jd skang pe tugasan dan cabaran aku cbe hadapi dngan senyuman..
Stakat ini itu je la prob aku ni..
So kpd yg membace cube la renong2kn dan pkir tntg tanggongjawab masing2 yg kite pikol n jlnkn..
ADAKAH IA CUKOP SEMPURNA???

No comments:

Post a Comment